måndag 13 juni 2011

2 månader...

2 månader har gått sedan jag opererades och idag ringde min läkare för ett uppföljningssamtal... men jag hade inga godbitar till honom... det vill säga inga komplikationer som ja besväras av...
den enda komplikation jag har visste jag att den skulle komma å den är mindre trevlig att dela med sig av...
men iaf, den besvärar mig bara ibland så ingen fara skedd...

kändes skönt att kunna säga till honom att ja minskat dryga 15 kg på dessa två månader och att totalen nu ligger på ungefär 25 kg...
han var nöjd med dessa resultat, så de känns bra... nästa uppföljning blir om en månad å då är det dietisten som skall ringa å kolla av matsituationen... å de känns bra...
ja ska sikta på att gå ner 5 kg tills dess... så totalen ligger på -30 kg känner att då kan de nog vara bra att få lite råd så man kan fortsätta att minska mer.. :)

för min del är det nu sommar å de betyder en tid då man behöver passa sig extra noga på vad man stoppar i sig, det akn lätt bli en glass för mycket å annat gott så som fika å sånt....
nä istället ska jag fokusera på att frossa i de röda små gubbarna UTAN SOCKER på....

nu ska ja återgå till att strukturera upp mitt hem fast först blir de lunch...
å de består idag av färskpotatis, tonfisk å små tomater... mumma :)


1 kommentar:

  1. Vad härligt för dig att det går bra. Inga större besvär det är ju bara toppen =)
    Jag håller med dig att sommaren är svår ha lite koll på när det mat och godsaker. Varför är det så just sommaren tro;)
    Håller tummarna mot ditt nästa mål
    Kramen

    SvaraRadera