tisdag 27 september 2011

va gör jag???

stress stress verkar vara mitt motto just nu...
nä så farligt är de inte...
igår när jag vaknade trodde jag att veckan skulle innehålla jobb mån 16-19 å jobb tis 12-17...
istället visade det sig bli jobb 13-21 mån å 12-21 på tis...
så jag dubblade mina timmar med ett enda telefonsamtal...

iaf jag startade måndagen med en skön simtur (1 km) sedan blev de en stunds bastning innan ja kom ut till omklädningsrummet å upptäcker att de vill ändra min arbetstid...
då blev de helt plötsligt lite stressigare, hem laga mat å bara glutta en smula på inlämningsuppgiften som ska vara inne på fredag...

iaf jag älskar mitt jobb jag trivs å timmarna bara flyger iväg... dock känner jag mig alltid som en klubbad säl när jag väl kommer hem, likadant var de igår så något plugg var de inte tal om...
istället blev de tidigt i säng å upp tidigt för plugg på förmiddagen idag innan jobbet...
sagt å gjort här sitter jag å präntar ihop ett arbete om "alkohol bland idrottande ungdomar"
ett intressant ämne tycker jag... är våra idrottande ungdomar så änglalika som de verkar????
i dont think soooo...
nä men ja har utgångspunkten att dom inte är så änglaklika, utan att de snarare kan vara de som dricker mer fast de inte märks på samma sätt... nu ska vi se om de vetenskapliga studierna som gjorts på ämnet motbevisar mig eller om de faktiskt är som jag tror...

jag kan ju bara se till när jag var ung...(yngre)
i de lugnaste vatten simmar de fulaste fiskarna, de kids man absolut inte trodde kuande ställa till de för sig var oftast de som faktiskt låg och spydde på toaletten efter att de druckit för mycket, medans "värstingarna" faktiskt kunde kontrollera sitt drickande...
så summa sumarum alla ungdomar dricker men de gör de bara på oliak sätt...

1 kommentar:

  1. Jag börjar bli orolig, du får inte stressa så mycket!! Det kanske är bättre att välja? Skola eller jobb? Usch du kan ju få magsår och skit..!

    SvaraRadera