onsdag 23 november 2011

det där samtalet

igår fick jag det där samtalet ingen förälder vill ha...
"hej det är .... på smultronet, det är så här barnen var ute och det hände det en olycka...."
pust... hjärtat hann hoppa 2 varv och lämna kroppen ett par gånger innan ja sansade mig i telefonen...
ner till dagis fiska upp lilleman för att konstatera att detta blir ett besök på akuten...
4 tim där utan lunch å en mycket trött lilleman som hade så ont å trots detta inte fick någon smrtlindring
4 tim med en 2 åring som har en bruten fot det är inte ok... han borde prioriterats bättre...
men de är lätt att vara efter klok med de rådande omständigheterna så är jag glad att de bara var en bruten fot och inte en helt sönderslagen liten theo...

nu blir han hemma resten av denna veckna så får vi se hur han hanterar sina nya klump fot
just nu käkar vi lite lunch å sedan kommer tobbis hem vid två för att byta av mig så jag kan åka och jobba en sväng...
de kommer bli ett pusslande utan desslike nu under dessa veckor med gipset...
tur att han inte är tyngre än vad han är...

han fick en av sina julklappar nu idag som en liten plåster på såren present...
nya cars filmen som släpptes idag... så nu har ja en nöjd son som är upptagen de komman 1 tim och 45 minutrarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar