torsdag 3 november 2011

min lilla hemlighet...

nu är de ju så här att jag aldrig varit någon hejare på att hålla roliga hemligheter hemliga...
iaf mitt/vårt liv tog en liten 180 graders vändning förra veckan då vi hipp som happ upptäckte att jaha vi ska bli tvåbarns föräldrar.... med andra ord theo ska bli storebror...

vi är överlyckliga, å nu när vi smällt tanken å vant oss vid situationen så glädjs vi massor, men tro att vi blev oroliga då riktlinjerna efter en operation i magen är att vänta minst 1 år...
nu undrar ni nog... jodå vi har fått klartecken att de ska gå bra med en graviditet även nu... de enda som gäller är mycke fokus på maten för min del, ja måste få i mig av allt å ta extra tillskott..
vi hade ju startat med GI men de satte min dietist snabbt köppar i hjulet för eftersom både jag å bebisen i magen behöver kolhydrater för att orka... men då gäller de ju naturligtvis bra kolhydrater..

så nu är de bara roligt å nu har även de så underbara illamåendet startat...
förra gången levde vi i blindo om hur länge illamåendet skulle hålla i sig, tillslut blev de ju hela graviditeten för mig, så vi antar att de blir samma denna gången, å blir de inte de så blir vi glatt överraskade i sånna fall :)

9 kommentarer:

  1. Wow! Stort grattis till er! :) Hoppas att allt kommer att gå bra under graviditeten. :)

    SvaraRadera
  2. WOW!! Vilken kul överaskning :-) MASSOR AV GRATTIS!!! Vad kul :-) Kram

    SvaraRadera
  3. GI är ju bra kolhydrater om man läser på lite.. GI innebär fullkornsprodukter osv, ja långsamma kolhydrater.. Ni kanske lyssnar för mycket på mig, jag kör ju min egen variant, en blandning mellan GI och LCHF och utesluter alltid bröd, pasta, ris och potatis..det gör man inte i GI. MEN såklart ska du lyssna på dietisten, hon ska ju vara expert. Men min egen uppfattning så tror jag inte du och fostret behöver tex vit pasta, finns ju vit fiberpasta, eller dinkelpasta..osv. Ja du vet ju vad jag tror, ingen behöver vit pasta..Haha. Dessutom tror jag och det måste ju dietisten och alla andra tro också att du ändå nu i början kan fortsätta din viktnedgång med goda resultat eller? Oavsett vad du äter?

    Jaja ska sluta predika. Ses ikväll ;)

    SvaraRadera
  4. Vad kul med tillökning, grattis och stort Lycka till till er:) kram

    SvaraRadera
  5. Vad kul för er:) Hoppas vi kan träffas snart och ta den där fikan!?!

    SvaraRadera
  6. Stort grattis igen :) Är väldigt glad för er skull och hoppas allt går bra, med mindre illamående å så:)
    Ska bli skoj att höra hur Theo reagerar på detta såsmåningom.

    Sköt om er så hörs och syns vi nog snart ;)

    SvaraRadera
  7. Men oj vad roligt :) underbart ju
    Stort grattis

    SvaraRadera
  8. Pratade med Anna idag o då kläckte hon nyheten! Så himla kul:) O vad roligt de är att se att du gått ner så mycket, man ser en helt ny Mia! Kämpa på o stor kram :)

    SvaraRadera