torsdag 12 januari 2012

Biggest Loser sverige

ååå va ja kände igen mig under gårdagens avsnitt...
hela min resa blev så verklig, allt blev så verkligt hur jag tänkt tyckt resonerat...

an deltagare igår fokuserade hela tiden på sitt gamla jag, när han var smal, när han idrottade. han var precis som mig fast för 1 år sedan. istället för att verkligen se vad som blivit fel så fokuserade han på de han gjort bra i livet, den perioden i livet då han va nöjd....
så gjorde ja tidigare oxå, tog bort fokus från nuet eftersom man skämdes, de va jobbigt att prata om, då va de lättare att fokusera å lägga vikten på att samtala om sig själv när ingen såg ett problem.

ja gillade att prata om tiden då jag tränade mycket, då jag spelade handboll, allt för att inte verka som något freak...
men fakta är ju att många många med mig gått ner sig ordentligt då de slutat att utöva en sport.
en tjej som jag såg upp till massor när ja va liten å vi idrottade ihop, ja såg henne som ostoppbar, nu träffade jag henne för någon vecka sedan å hon har oxå gjort en vikt reducerande operation... tänk vilken vändning detta möte blev för mig, de va skönt att känna att jag inte var den enda... å i takt med detta så har de kommit fram allt fler som hamnat i samma sits som mig efter att de lagt skorna på hyllan...
ok ingen har väl varit i mina viktklassen, men de har haft en betydande övervikt...

ska bli spännande nu å se vad man kan relatera till i dagens avsnitt :)

1 kommentar:

  1. Ska också kolla på biggest loser, fast via internet då. Killen i röda laget är ju en av ägarna till prima pizzeria (i skövde) och vad jag hört så har det gått väldigt bra för honom. :)

    SvaraRadera