torsdag 23 februari 2012

B-E-A-U-T-I-F-U-L

kan man annat än vara glad idag???
vädret bjuder på må bra väder, och jag vaknade full av energi vilket typ aldrig hänt nu i vinter...
sitter med skolarbete, vilket känns så där en dag som denna men ändå gött att få de gjort i fall vädret visar sig från denna underbara sida i helgen oxå :)

ska strax plocka på mig lite kläder och följa med syster till sjukan, då hon ÄNTLIGEN fått tid för utredning av magen, känns inte som en dag försent å än mer skrämmande är de att dom inte tar henne på allvar, därför följer jag med... rättvisa skall skipas!

även tobbis blir undersökt idag å nu hoppas vi å håller alla tummarna på att hon rotfyller tandskrället, han har varvat alvedon och citodon nu i en månad pga smärta å dom har gjort NOLL... kosta va de kosta vill smärtan skall bort så vi får vår glada tobbis tillbaka...

jag mår å andra sidan toppen, lite molande värk i bäckenet bara, men de känns som vardag nu mera...
ja ska väl inte klaga då jag inte hade någon foglossning med theo, å än så länge står på benen med denna värk, de finns ju dom som tvingas till rullstol halva graviditeten pga smärta...
men inga allt för stora gymnastiska övningar tänker jag ta mig an...
blev ommöjligt ännu mer bebbe sjuk idag när en prinsessa föddes...
vi tvistar fortfarande om könet på vår å tror på helt olika.. jag är bombsäker på en kille till medans tobbe är minst lika säker på en flicka...
time will tell....

men suget efter att "boa" har börjat komma... så fort vi flyttat kan köp hysterin dra igång, som tobbe kallar det... ok 2 pyamasar å två strumpor och två mössor ligger redan i en låda och väntar... dom slank lixom med när jag beställde lite sommarkläder till Theo :)

annars då??
ska ta tag i lunchen nu som får bli äggröra, kalkon och pärltomater, de har ni aldrig hört mig nämna tidigare va???
men de kan ju vara för att de smäter i munnen av välbehag...

för övrig är jag små bitter då jag GÅTT UPP 0,5 kg nu på en vecka...
skärpning, de kna ju bero på den minskade rörligheten och de faktum att förlånga promenixer ger mig värk, men ändå... ja vill inte GÅ UPP!!!!!
ja ska klura på en bra plan för att minska istället, mer planerad mat och bättre planerad mat, eller ska man kanske dra ett race med dietsoppor igen för att kick starta om processen??

2 kommentarer:

  1. Härligt med bra väder! Har vi här också :)

    Har du pratat med barnmorska el läkare om vikten? Tänker att det inte är så konstigt att du går upp eftersom bebisen växer? Min barnmorska rekommenderade inte att man gick på lågkaloridiet (typ soppor och shakes) när jag var gravid, även om man egentligen behövde gå ner, bättre att fortsätta äta nyttig mat i så fall och det är du ju duktig på. Men det kanske är annorlunda i ditt fall?

    Pepp och kram till dig i alla fall :)

    SvaraRadera
  2. Ett tips är att cykla vet att många av mina vänner gjort det under graviditetet pga av smärta när dom gått men cykla belastar inte på samma sätt =) Mvh Malin

    SvaraRadera