måndag 13 februari 2012

minns ni??

Kollade ni på Biggest loser sverige förra året, om ni gjorde det så minns ni kanske den stora killen "spogge" som vägde över 200 kg.
han ska nu genomgå en vikt operation för att få bukt på sin övervikt.
aftonbladet skrev en artikel om honom och att han valt att operera sig, trots sin tidigare inställning att det är sista utvägen.

jag tycker att det är bra att alternativet finns att tillgå till riktigt överviktiga då dessa har svårare att klara en viktminskning på egenhand.
ja menar väger man som spogge runt 200 kg eller som jag 170 kg så har man ett problem. man kan ha lika bra inställning till vem som helst men utan de absolut bästa resurserna så klarar man inte att minska till en hälsosam vikt på egen hand, å jag kan ju inte tala för fler än mig själv men de bästa resurserna kostar och jag hade inte råd med den expert hjälpen, och därför var operationen en bra hjälp för mig. nu är jag nere på en "rörligare" nivå vilket skapar andra förutsättningar att kunna motionera och få ordning på mitt liv, för NEJ jag sitter inte hemma på mitt arsle och proppar i mig godsaker var dag å ändå går ner i vikt, utan jag kämpar varje dag mot mina viktdemoner.

i artikeln som spogge så står det att vissa reagerat på hans beslut negativt och tyckt att han ska vara en förebild och klara detta på egen hand bara för att han varit med i biggest loser, löjligt tycker jag, har man inte haft dessa problem så är det svårt att förstå, samma sak som att man kan inte begära av en alkoholist att klara att bli ren på egen hand, visst finns det människor som klarar det, men den stora mängden människor klarar inte sig själva utan hjälp. jag tycker inte det ska vara fel att be om hjälp när man behöver den.

läs artikeln HÄR
det nämns bland annat andra kända personer som oxå opererat sig och står för detta beslut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar