lördag 10 mars 2012

lyckad

yesbox äntligen lyckades jag med min tjockpannkaka...
slängde ihop en enkel smet på

2 ägg
3 dl mjölk
1,5 dl dinkelmjöl
lite salt och lite smör

blanda ihop in i ugnen på 200 grader i 30 min... blev super gottit... de blev vår frukost i kombo med lite olika kalla såser ifrån rydbergs...
går nog lika fint ihop med frysta bär, men de hade vi inte hemma tyvärr...

nu står vi oss under dagens bestyr. först ska vi till hjo och hämta ett släp sedan till tibro å hämta diverse möbler och flyttlådor, hem lämna av detta å sedan tillbaka till hjo med släpet.
de är min farmor som fått sitt hus sålt så vi ska få lite grejer bland annat en super fin brudkista, som jag tänkte ha som förvaring av barnens minnes saker, i väntan på deras flytt hemifrån (vilket aldrig kommer ske)

nopp dax att ta sig upp ur soffan å få på sig lite kläder

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar