söndag 22 april 2012

söndagsstök...

sådär, nu va hela familjen uppe och samtliga har fått i sig frulle, dock av skild karaktär eftersom kylen gapar galet tom. tobbe fick sista ägget till en omelett, theo risifrutti och en smörgås med leverpastej och själv åt jag knäckisar med makrill..
bra uppladdning inför en stund på leklandet innan vi far vidare mot hjo och byter däck på våra bilar...(bättre sent än aldrig)

veckomatsedel är färdig skriven oxå...

måndag: grillad quornfilé med wokade grönsaker
tisdag: torsk, ägg, räkgryta med krispsallad
onsdag: korvstroganoff med broccoli/blomkål
torsdag: tropisk sallad
fredag: överraskning, studentmiddag hos min kusin som tar studenten denna dagen.

lör och sön håller vi öppna då det skall flyttstädas å donas i lägenheten, kanske blir det mat ute eller så får vi bjuda alla som hjälper oss på mat, lutar åt de senare, så frågan är ju vad man ska bjuda på då :)

som den sanna coachen jag är till mig själv, så har jag diverse utmaningar liggandes för att underlätta för mig i vardagen. jag ska släppa mitt kontrollbehov succesivt har jag tänkt, steg ett inte tvinga familjen till diverse hushållssysslor i veckan, utan det jag vill ha gjort får jag göra själv.
sedan har jag en till utmaning på g, jag ska inte äta något godis under veckan, klarar jag detta får jag unna mig gottigheter på lördag. därför skall skåpen tömmas idag å det skall inte inhandlas något nytt.

spännande å se, inga orimligheter men klart en utmaning då det de senaste blivit mycket kontrollerande och mycke onyttigheter. jag vet att kontrollbehovet grundar sig i mitt behov av att kontrollera maten då blir det att jag vill kontrollera allt, vilket jag börjar inse att det inte går.
som min dietist sa, du kan öka dina portioner, var inte rädd att göra detta, men jag är rädd jag är rädd att jag ska öka upp dom å släntra tillbaka till mitt gamla destruktiva levene. men ja ska klara det, jag ska tillåta mig lite mer mat sakta men säkert, utan att tappa kontrollen. jag har ju redsakpen jag inte hade för ett år sedan. jag har gjort ett grymt jobb och som hon sa (dietisten) operationen gör bara 1/3 del av jobbet resten gör man själv, så av mina 60 kg så har väl operationen klarat 20 och jag resterande 40, så jag får väl vara nöjd och stolt.

jag vill, jag kan, jag vågar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar