onsdag 9 maj 2012

energikick och - några cm...

morgonen startade bra, skulle köra mina små herrar till deras respektiva plats idag (dagis och jobb) och dessutom passa på att lämna in ett urinprov till MVC... så redan innan 8 i morse var jag igång och hade fått en del uträttat :)

det är även "mät onsdag"
vilket betydde vågen, som just nu spelar noll roll, men ändå kul med - 0,9 sedan förra veckan, desto roligare var de när vi tog "övriga mått"
vi mäter titt som tätt även vad, lår, över arm, byst och under byst för att se vad som händer...
nu var de inte mätt sedan i december, så de va roligt å se att de faktiskt hänt en del, vaden hade minskat med hela 3 cm, låret med 7, bysten med 4 och under bysten med 3 cm...
så de blev en extra inspirations kick denna morgon att kroppen trots graviditeten ändå tightar till sig :)

nu är jag i full rulle med att möblera om i diverse skåp i köket, rensade dess för innan kylen så nu är dne i tipp topp, har någon slags skräck mot förgammal mat, därför rensas kylen rätt ofta hemma hos oss och dessutom skall allt stå i ordning så man enkelt får en överblick om något fattas :)
jag är nog en aning skadad på de området...

nu ska jag iaf ändra ordning i några skåp så man får en bättre överblick där oxå...
lyckost tobbe som får en genomgång sedan när han slutar :P

dessutom är de proppenonsdag, så i eftermiddag/kväll blir de blött när vi beger oss upp på berget för lite löpning av lilleman... han va riktigt taggad i morse och ville nog helst springa proppen på studs där vid sju när han vaknade...
tänk om vi vuxna hade samma träningsflit och energi jäklar då skulle inte övervikt existera...

annars känner jag mig lite bättre idag, fick en rejäl dipp igår med de lilla bakslaget hos MVC, men jag vet ju att han där inne mår bra, de känner jag å hjärtat slog så fint, men klart man får sig en tankeställare när inte graviditeten går frammåt riktigt som planerat... så nu längtar jag tills på tis när jag får beskedet om jag kan pusta ut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar