måndag 9 juli 2012

muta...

theo fick vara på ett nytt dagis denna veckan, vilket självklart va super kul, nya kompisar och nya leksaker... därför blev han tvärilsk när jag hämtade honom och skrek oavbrutet i 40 min innan jag lyckades muta honom med lax till lunch... hade gjort chili con carne, men de var bara att göra om och göra rätt, nu är han mätt och belåten och mina öron får äntligen en stunds vila...

nu ska jag passa på att slänga i mig lite lunch jag oxå innan nr. 2 börjar deklarera att han oxå är hungrig...
för hans del är nu magknips perioden igång vilket för vår del betyder mycke skrik och mycke hållande i famnen... pratade med BVc förut om att få laktulos som theo hade så de ska vi nog få på tors när vi ska dit :) vore guld när theo fick de så slutade han skrika direkt och blev en väldigt glad bebis... hoppas dom kan vara lite syskonlika på den biten... dom skiljer sig ju annars avsevärt åt som individer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar