måndag 7 mars 2011

dag 6- måndag.

vet ni vad som slog mig idag?
de slog mig hur jäkla rätt många personer har som påstår att man blir piggare när man slutar med socker.
eve har flertalet gånger skrivit i sin blogg hur mycket piggare hon har blivit efter att hon ändrat kosten och börjat motionera, ja har bara skumläst och konstaterat att hummm hon har blivit precis som alla andra dom där man läser om i tidningarna som blivit hälsogurus när de börjat lägga om livet.
men tro fan (sorry) att hon har rätt. nu är jag likadan, jag predikar om hur jäkla pigg och hur bra man mår, men det är sant.

ja har under snart 1 års tid haft riktiga sömnrubbingar, ja har sovit kast på nätterna och på dagarna har ja somnat i soffan så fort jag satt mig där, nu kan jag till och med åka bil (som passagerare skall tilläggas) utan att somna, detta har tidigare vart typ omöjligt.
helt sjukt är de, men så rätt alla har/haft...

visst tryter orken nu när man kör bara soppor, men ändå jag är pigg jag är uppe jag är igång... och framför allt jag får ordentlig sömn nu på nätterna, bortsett från de x antal gångerna jag måste rusa till toaletten och tömma blåsan..
fasiken i den takten man dricker nu så borde hela kroppen få sig en ordentlig invändig dusch varje dag.

nä gott folk nu ska ja lämna datorn åt sitt öde en stund och ägna mig åt soffhäng innan ja ska tillbaka till skolan.

2 kommentarer:

  1. hihi kul att jag får ha rätt ibland! Heja dig!

    SvaraRadera
  2. Håller med dig till 100 procent. Så bra som jag sover nu på nätterna har jag inte gjort sen jag var barn tror jag. Jag går inte ens upp och kissar, vilket jag gjort en-två gg/natt sen jag blev gravid första gången för 13 år sedan. Jag sover som en stock - och då orkar man mer dagtid.

    mvh//pernilla be

    SvaraRadera