tisdag 29 mars 2011

tisdag.....

usch å suck å fy å allt på samma gång...

ja sitter här med en hals som dödar mig... enda bra ja kan se med halsen är att jag absolut inte ens under tvång skulle få för mig att stoppa ner något annat än flytande föda :)

för 4 veckor sedan så åt jag "my last meal" eller aa ni förstår... detta intog jag på hammarkiosen i hjo (mitt emot hem & hobby) där har dom super god mat, men de är absolut inget ställe för den som bantar eller kör små portioner...

anyway.. eve undrade varför jag tillåts dricka light produkter, det är inte för att jag ska bli av med något sockersug, utan att jag äter en pulver diet är för att krympa levern som annars ligger i vägen för magsäcken vid en operation. allt socker och all mat som vi sätter i oss gör att levern sväller något och genom att äta pulverdiet en tid innan operationen gör att levern krymper och läkarna kommer lättare åt magsäcken.
så svaret på din fråga är efter operationen kna jag fortarande äta socker men blir det för mycket av de goda å uppstår något som kallas för dumping, då känner man sig kallsvettig, får hjärtklapping, mår illa och så det är inget farligt men man måste lägag sig en stund så går det över.

nu ska ja inta soffläget i soffan å se på fotboll och desperata fruarna... och hoppas på att min hals mår bättre imorgon :)

1 kommentar:

  1. Då kommer det ännu en fråga från mig :) Du skriver mycket fakta, men hur känner du själv inför allt? Vill du inte senare bli av med ditt sockersug? Det kan ju inte vara så roligt att få "dumping" hela tiden efter operationen, vill du leva hälsosamt eller kommer du fortsätta som innan op dock ngr dl mindre portioner av allt? Jag bara undrar hur du tänker och känner? :)

    En fråga till.. du pratade ju i början om att du har ett matmissbruk, missbruket måste du ju ha fått av någon anledning, får du psykologhjälp med det? Eller ska du reda ut det själv?

    Åå jag hade önskat att de skickat dig till en kurort, med en dietist, psykolog och en PT så du slapp operationen.. Det är min önskan till alla unga människor som sitter i samma sits som du i framtiden..

    Gud vad jag tjatar, det är inte så att jag inte tror på operationen, eller dig.. Du kommer fixa det här och du kommer må så himla bra hoppas jag efteråt!!

    Tycker det är dåligt med kommentarer här?! Bara jag som frågar mina dumma frågor! Hoppas du står ut med mitt tjat gumman!

    Heja dig!

    SvaraRadera