måndag 14 mars 2011

trött tjej

ja idag är jag en tröttis.. har precis slummrat i soffan en stund och strax ska jag åka och hämta mina två älsklingar... det kan nog tänkas så att det blir en lite handling oxå eftersom shakarna börjar tryta här hemma...

vet ni vad som slog mig....
MOTION ÄR A & O, om man vill slippa extra kilon...
motionerar man bara lite varje dag typ en halvtimme så förebygger man att extra kilon letar sig på kroppen trots att man unnar sig gottis, givetis kan man inte vräka i sig gottis varje dag, men med motion så kan man sätta guldkant på tillvaron...
eller helt enkelt leva ett fullt ungerande normalt liv med vanlig husmans kost, kolhydrater till och med, eftersom de gör gott för kroppen och med motion så lagras de inte heller....

när jag är SLANK å smidig *hahaha* va konstigt d elåter och säga, men då ska ja verkligen annamma detta, 30 min motion om dagen, de livar upp både kropp och själ...

annars då... hur går de för mig??
jo de ska ja säga er att pust å stön va trött jag är på soppor nu...
snart har 2 veckor gått, och ja känner mig på gränsen till att bli tokig...
de enda jag tänker på är mat, å nu har tankarna börjat vandra iväg åt hur ska jag få tag på mat... igår gick till och med så långt att jag försökt smussla undan två bullar i bh när jag skulle ge min son en bulle,, tack min underbara sambo för att du känner mig så väl och lyckades stoppa bullkidnappningen...
jag vill ju inte, men hungern har mig i sitt grepp... hoppas på att de bara är en fas nu... jag måste börja tygla mig bättre, första veckans adrenalin måste komma tillbaka...
jag får pepperi peppa mig själv nu inför 3:e veckan...

3 kommentarer:

  1. Massa pepp till dig! Tänk vad som väntar när du har fixat det här! Kämpa på!

    SvaraRadera
  2. Du är jätteduktig! Tur att din sambo satte stopp för bullkidnappandet :-) Håll ut - du klarar det här.

    mvh//pernilla be

    SvaraRadera
  3. Varför inte börja med motionen redan nu? På en lagom nivå såklart! Ut och promenera när du blir hungrig så får du något annat att tänka på än mat. Å drick mycket vatten det stillar hungern rätt bra..

    SvaraRadera