fredag 1 april 2011

13 dagar kvar...

ja gott folk nu träder vi in i månaden då operationen skall ske :)
jag längtar, ja tror inte ni förstår hur mycket jag längtar nu, de ska bli så skönt att få starta ett nytt kapitel i livet, förhoppningsvis ett kapitel där jag kommer må bar och vara nöjd med mig själv, visst kommer de hänga här och var, men jag kommer orka så mycket mer och de är som att dra stor vinsten på lotto.
har man aldrig varit i min sits med min kropp så tror jag inte att man förstår hur jag kna vlja en operation för att minska i vikt.

känslor?
jag vill så gärna berätta min vikt, men jag vågar inte jag skäms helt enkelt.
de har inte gått tillräckligt med tid än för att jag skall klara av att berätta, men då tror jag att ni skulle ha större förståelse...
jag är helt enkelt en sådan personlighet som inte klarar långa utdragna processer.
kanske låter konstigt när man står på tröskeln till att förändra hela sitt förhållande till mat. men så här är de, jag kommer kunna äta allt framöver i livet men inte i lika stor mängd, den tanken gillar jag, jag avskyr förbud och jag vet att skulle jag lyckas gå ne ri vikt med hjälp av tex GI så skulle jag öka snbbt så fort jag såg åt en chokladbit även om jag bara unnade mig detta då och då. så fungerar jag och så fungerar min kropp, därför ser jag många fördelar med att ta risken med en operation, jag skriver inte ut alal tankar och känslor jag har kring operationen för en del vill man behålla för sig själv.

men jag känner mig stärk och min karaktär har blivit stärkt av dessa veckor på pulver, jag vet att jag klarar det, jag har snart lyckats med de första del målet på min livslånga resa..

trots att de går bra så blir jag ändå stärk av eraa fina kommentarer.. mer sånna :)

2 kommentarer:

  1. För oss kommer du alltid att vara "våran Mia" och här spelar inte kilon någon roll. Sedan är det väl helt självklart att du klarar det!! Men helt klart ska bli spännande att se dig i sommar :-) Kram Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Spännande men du kommer inte att kunna äta allt, jag har själv gjort operationen och kolsyra går inte alls, bröd i alla slag går inte heller. Men det är värt det =)

    SvaraRadera