lördag 16 april 2011

dubbelt ont

lördag morgon å ja sitter här i soffan med en molande värk i magen, inte på grund av operationen utan på grund av den underbara veckan vi tjejer lever med en gång i månaden, skönt iofs att den inte kom några dagar tidigare, men jag hade nog helst velat vänta ett par dagar, mest för att jag alltid har så äckligt djävulskt ont och efter op får jag inte längre äta vilka värktabletter som helst, naturligtvis finns mina älskade menstabletter med på listan över tabletter som jag inte får äta. så på mån måste jag ringa VC för att få lite nya tabletter smat boka in en tid då angafferna skall tas bort från såren... kikade själv på såren i morse å dom såg fina ut, inget varigt eller blodigt... idag blir de kalas 1 av totalt 2 denna helgen, men jag gråter inte för de, för nu får jag ju "äta" lite godare flytande kost... igår tex köpte jag en thaisoppa som jag silade bort alla bitar i, den smakade himelskt gott en blandning av kokosmjölk och citrongräs. och eftersom jag bara får äta dryga dl av den så finns de kvar tills idag oxå :) så de får bli min lunch och till middag blir de silad fisksoppa med dill och vitt vin i.. mumma... nu är de snart dax för mitt mellis, en dl juice, just nu kör jag på äppeljuice å den smakar inte dumt ska ni veta, igår köpte jag iofs en bland juice med apelsin, päron, morot och äpple, den komme rnog oxå vara en ljuvmusik för mina smaklökar :) tänkte sätta ihop ett inlägg om vilken typ av op det är jag har gjort, någon bild kanske som tydliggör de för er läsare som inte satt er in i själva ingreppet. sedan ska jag avsluta detta inlägg med att meddela att min kära våg har dött :( vi ska iväg å kika på en ny redan idag för utan våg känns livet något naket just nu... konstigt nog...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar