torsdag 14 april 2011

hemma igen...

hej hopp nu är del ett av min operation gjord. å den gick bra...
de som är gjort nu är inga omkopplingar av tarmarna utan magsäcken är "strypt" jag kna äta allt utan att få biverkningar fast i väldigt liten mängd, därför kan jag tex inte ersätta en måltid med kakor för då får ja i mig för lite näring och mår på detta vis dåligt...
om ett halvår till ett år så kommer en riktig gastric bypass att göras, att op sker i två steg är för att jag sak få ett så bra resultat som möjligt så håler i sig på sikt.

dock började gårdagen olyckligt då jag inte höll på att få göra operationen, den ena doktorn tyckte inte jag hade gått ner tillräckligt men jag förklarade för honom att ja inte fått något mål med hur många kg jag skulle gå ner på flytet, iaf de sa att de skulle titta in å se hur tillgängligt området var för en operation trots allt, å ja eftersom op är gjord så var området tillgängligt trots att jag inte minskat idealiskt i vikt..
blir så arg när jag tänker på detta i efterhand, had ejag vetat att de var en viss vikt jag skulle gå ner innan så hade jag kunnat hört av mig dagen innan å berättat att jag inte nått målen och på detta vis sluppit onödig nervositet och så..... men nu slutade de ju bra iaf, men usch va arg ja hade vart annars....

nu är jag iaf hemma något öm i magregionen men vid gott mod...

kosten den närmsta veckan kommer se ut som följande...

frulle: 1 dl lätt yoggi
mellis: 1 dl juice
lunch: 1 dl arm slät soppa tex: varma koppen (silad)
mellis: 1 dl juice
middag: samma som lunch
mellis: 1 dl lätt yoggi

känns helt ok, dock ska ja hinna med 1-1 1/2 liter vatten, light saft mellan dessa mål oxå, så de känns som om mina dagar nu kommer gå åt till att dricka å stoppa i mig mat... speciellt eftersom varje måltid bör ta minst 20 min... så lite pet i maten blir de allt nu :P

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Skönt vara hemma igen. Och trist start du fick men du fick ju turen att göra din
    operation.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Skönt att allt gått bra :-)

    Mitt tips: laga riktigt soppa som du mixar och späder rejält med vatten, det är både godare och mer näringsrikt än varma koppen.

    mvh//pernilla

    SvaraRadera
  3. Ska du få vänta så länge till... Op verkar vara en väääldigt lång process. detta betyder alltså att ni inte kommer att kunna skaffa några fler barn förän om kanske 3 år?

    SvaraRadera
  4. Härligt att allt gick bra! Lycka till i fortsättningen! :)

    SvaraRadera