måndag 18 april 2011

elaka människor...

usch förstår ni hur fruktansvärt elaka vissa människor kan vara??

har fått några kommentarer här på bloggen från anonyma läsare/kommenterare som påstår att jag bara söker uppmärksamhet med min operation. att operationen bara var ett enkelt sätt för mig att gå ner i vikt, de kallar mig lat och självisk som riskerar mitt liv för att jag vill se vacker ut och inte tänker de minsta på min son som kan bli utan mamma.

svar på detta:
usch ja blir så ledsen.
det finns anledningar till att min vikt inte står utskrivet här i bloggen, de är för att jag skäms, jag skäms så fruktansvärt för vad jag gjort mot mig själv och alla i min omgivning genom att låta mitt problem gå så långt som det har gjort. vet ni hur jag har lidigt varje dag när jag tvingats be min sambo ta på min skorna för att jag inte klarat detta själv, hur jag har försummat min sons 2 första år genom att jag inte orkat leka med honom.
hur jag gråtit mig till söms oräkneliga gånger för att vi är bort bjudna på fest eller liknande och det inte finns tillräckligt med stora snygga kläder att sätta på sig, så tillslut har man fått dra ett tält över huvudet. eller för att inte tala om orken, att jag inte orkar knalla över till maxi fast det egentligen bara är en bilväg mellan gallerian och mitt hus.

nä istället har jag borrat ner mig, blivit folkskygg och inte samma glada mia som jag tidigare vart. jag har i smyg varit glad över att jag inte drabbats av någon sjukdom till följd av min övervikt, men de förstår jag nu att de var nog bara ett sätt att hålla upp huvudet.

vad vill jag säga med detta??
självklart är jag stolt och glad över min operation, att den gick bra och att jag mår bra så snabbt efteråt. jag känner redan hur livet har börjat komma tillbaka till mig, hur jag redan har återfått en del ork (tss jag kan idag ta på mig skorna själv)
jag känner mig starkare för var dag som går, såklart man vill skryta med detta, men operationen gjordes självklart inte för att jag var i behov av uppmärksamhet, de väntar man inte 1 år på att få. nä operationen gjordes just för att min son skulle få sin mamma tillbaka, att han skulle få en framtid med henne.
jag tror ärligt att utan operationen så hade jag nog varit död inom 20 år, en hemsk tanke men sanningen är så brutal.
med tack vare denna möjlighet som jag fått genom operationen så kan jag se en längre framtid förhoppningsvis utan följdsjukdomar till övervikten (säker kan man aldrig vara) och ag kan ge min familj fler leenden och inte bara trötta försök till att verka glad.

så ni som kommenterar anonymt och små elakt, varför????

5 kommentarer:

  1. Ohh vad ledsen jag blir läsa detta. man blir verkligen uppmärksam på hur många elaka människor det finns. De tänker bara på sig själva. Inte på hela historien. Så jag blir så ledsen och det gör mig ont detta. Hoppas du inte tar åt dig så. Detta är människor som inte har vetskap om allt. Kämpa på du och du kommer fixa detta. Stor varm kram

    SvaraRadera
  2. Tråkigt att folk kan med och bete sig så, ni som kommenterar anonymt kan banne mig stå för vad ni tycker, skriv ut era namn!

    När det gäller mig själv så tycker jag inte att du gör fel i att operera dig, däremot hoppas jag att sjukvården utvecklas och att det i framtiden kommer finnas andra sätt att hjälpa väldigt överviktiga människor, speciellt de yngre som inte blivit sjuka än, de yngre som har tiden framför sig och inte behöver gå ner i vikt supersnabbt pga sjukdom..

    När det kommer till dig hoppas jag att detta blir en vändpunkt för dig, att du ser till att reda ut varför det gick så långt, så det inte blir så igen..

    Jätteskönt att höra att du mår så bra! BamseKram!

    SvaraRadera
  3. De personer som väljer att lägga sin energi och tid på att klaga och kommentera negativa kommentarer, det är deras problem och deras slöseri. Det är DE som mår dåligt och är missnöjda med sina liv.. De önskar att även de kan få en ny chans till att få ett bättre liv :-) Så, du har ett val.. Låta dem påverka dig med sina värdelösa kommentarer eller bli ännu rakare i ryggen och bara låta sådan skit rinna av dig. Det finns andra saker som är mer värt att lägga din energi och tid på! :-) Fuck them!! :-)Och när du ser en elak kommentar, DELETE!, så är det ur världen. Kram!

    SvaraRadera
  4. Hmm förmodligen är dessa människor själv så jävla missnöjda med själv själva och avundsjuka på att du faktiskt tagit steget att VÅGA göra en operation och ta tag i ditt liv.

    Själv sitter dessa människor själv och är missnöjda med sig själva och sitt smutsiga inre, att dom inte vet bättre än att kasta skit på andra, istället för att lägga energi på sig själva.

    Jag har vart med dig hela livet, och tycker du är otrolig stark att du tagit igenom dig denna svåra resa. Bry dig inte om dom...

    Heller överviktig och renhjärtat, än smal och dum i huvudet.....

    Om man skriver en kommentar som anonym så är man bara feg, dom vågar ju inte ens skriva ut deras namn och våga stå för vem dom är... Hur jävla moget är de?

    SvaraRadera
  5. Du är stark Mia. Ramlade över din blogg på fejan och tycker det är ett starkt och moget beslut. Hoppas du får glädjen tillbaka och blir den glada Mia jag kände på högstadiet.

    SvaraRadera