fredag 22 april 2011

konstig känsla

vet ni vad??
igår åkte jag och tobbe runt med en utklädd theo till olika släktingar för att lämna theos påskteckningar. vi fick då lov att äta middagen ute och valet föll på hammarkiosken i hjo.
hehe de var en konstig känsla när hela familjens mat slutade på ynka 110 kr.
tobbe åt en 90 g hamburgetallrik med mos och theo och jag delade på en barnportion mos med kyckling, jag fick tugga kycklingen otroligt noga, men de gick bra å jag blev proppmätt på bara 5 msk mos och 2 kyckling bitar, konstig känsla...

men de känns bra nu när jag har fått börja med "vanlig" mat igen, jag får äta passerad och mosad mat, så potmos är perfa, jag får även äta barnmatsburkar, men de kör jag bara som en nödlösning eftersom smaken inte är direkt upphetsande..

men jag måste säga att hela omställningen har gått super och de bästa just nu är nog ändå knäckebrödet jag får äta till mellis me dleverpastej på...
(japp knäcke är super bra för de blir som välling när man tuggar de)

nu ska vi åka och handla inför veckan å de lär även denna gången bli en billig veckohandling mot hur de brukade vara.. 800 kr handlingen har bytts mot en handling på runt 200-300 kr per vecka... fast idag kan de bli mer för de är dax att köpa nytt diskmedel och blöjor så bara de lär väl gå på runt 250 kr för 2 paket blöjor och 1 paket disktabletter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar