tisdag 3 maj 2011

insikt...

för er som inte tidigare kände mig så kan jag berätta att jag var en coca cola fantast utan dess like. cola var min stora last, en last som kostat mig flera tusen lappar varje år...
jag drack i genomsnitt 1,5 liter varje dag, vissa dagar mindre och vissa dagar mer... jag var totalt beroende. förut drack jag bara "vanlig" cola, men när min flytande diet började den 2 mars så över gick jag till cola zero eftersom denna dryck var tillåten.
jag drack kanske 2-3 liter cola zero i veckan de 6 veckorna jag gick på min flytande kost.
redan där hade jag minskat drastiskt för att vara med mia mått mätt.

men nu ska ni få höra.
efter operationen så började jag dricka cola zero igen fast utan kolsyra i, den smakade humm konstigt... och jag drack kanske 2 liter på 2 veckor. men sedan kom jag till insikt att jag vill inte ha cola längre, dricker jag den till maten så får jag i mig ungefär 1/4 av en vanlig korv med bröd... men utan cola till maten så kan jag faktiskt äta en korv med bröd plus 5 strips till :)
så nu har vi inte köpt hem cola sedan påsk helgen... eller nu ljög jag vi köpte cola i helgen men den var till gästerna, själv drack jag päron dryck till maten :)

viss nu ska jag inte predika om att jag aldrig kommer dricka cola igen, men just nu smakar colan faktiskt inte mig, och jag väljer bort den till förmån för att få i mig mat...
visst kan jag nog tänka mig en skvätt avslagen cola till kvällen någon gång men absolut inte som förut när det var 1,5 liter per dag.

detta kära vänner är ett stort steg för mig å de kan nog alla i min omgivning hålla med om.
nu håller jag mig till icas light fläder saft som jag tycker är himla god och ett bra komplement till vanligt vatten :)

detta var min lilla insikt idag och imorgon blir de vägning å jag kan redan nu avslöja att de blir inga super siffror... men mer om detta imorgon....

1 kommentar:

  1. Superbra att du blivit av med det beroendet!

    mvh//pernilla be

    SvaraRadera