fredag 6 maj 2011

motionsdax...

yesbox nu är de dags att börja motionera....
min plan är att åka upp till berget å börja lätt med att gå 2,5:an varannan dag å till detta simma en dag i veckan... de borde vara en mjukstart.. får ju tänka på hur otränad min kropp är och hur mycket de sliter på lederna nu innan ja börjar komma ner i vikt...

om 2-3 veckor kan jag nog öka på motionen, eventuellt tidigare allt beror ju på hur fötter och knän samt övriga kroppen svara på motionen....
men kan jag ligga på en stabil vikt nedgång så känner jag mig nöjd...

4 kommentarer:

  1. Heja, heja! Det är klokt att trappa upp sakta så leder och muskler hinner anpassa sig. Stavgång bränner mycket fett också.

    mvh//pernilla be

    SvaraRadera
  2. låter som en bra plan! Kör hårt! detta fixar du! Jag ska försöka simma på torsdagar vid 19tiden, bara höra av dig om du vill med!

    SvaraRadera
  3. Ett tips är att köpa ett par riktigt bra och stabila skor! Det är det bästa jag gjort, mycket skönare och roligare att både promenera och springa. Dessutom är det snällt på knäna :)

    SvaraRadera
  4. Du kämpar på bra =) men en fundering bara jag vet att min mamma inte fick lov att börja simma förens det gått minst 3 månader efter op pga att magmusklerna ej läkt ordentligt förens det gått så lång tid och man använder ju väldans mycket magmuskler när man simmar... Fast det kanske är andra rekomendationer och regler när man gjort den op som du gjort? hur som helst Stort rattis till viktnedgången hittils Mvh Malin

    SvaraRadera