torsdag 19 maj 2011

super roligt...

de är sjukt roligt att så många har hittat hit för att stötta och peppa mig... och att jag förhoppningsvis kan ge något tillbaka...

ja tänkte skriva kort nu om hur maten ser ut för mig under en dag.. därför tar jag dagens mat som absolut inte varit idealisk..

frukost: 1 knäckebröd med kalkonpastarami och 1 litet glas äppeljuice
mellis: (opps detta hoppades idag då jag var på studiebesök med skolan) annars brukar de vara en banan, eller en till knäckis..
lunch: idag slarvades det så de blev en halv pan pizza med tomat och krisp sallad till
mellis: en halv thékaka med ost och kalkonpastarami
middag: fika på theos dagis, blev thékaka med sallad, och kalkonpastarami + en festis
kvällsfika: blir nog lite köttfärsås + spagetti

jag brukar oftast äta 6 små gånger per dag, många mål består enbart av knäckis med pålägg och någon dryck till, mest av lathet och för att de känns meningslöst å laga mat enbart till mig, hur kul är de å tina typ 3 köttbullar och koka en potatis...
därför krävs det lite planering när mna gjort en sådan här operation, matlådor är de abolsut bästa som finns nu.

för att ni inte skall bli skrämda så får jag nog lägga ut en idealisk dag oxå då jag verkligen äter hälsosamt och näringsriktigt.
p.s pan pizza är ej att rekomendera, men idag hade nöden ingen lag då jag var utsvulten efter studiebesöket bara för att jag missade mitt mellis där, de är inte heller att rekomendera.

nu sa ja ut i köket å förbereda mitt "kvällsfika" som vanligtvis är en knäckis med juice istället för matig mat som de blir idag.

1 kommentar:

  1. Planera alltid vilken mat du ska äta dagen innan. Så blir det aldrig sådana misstag. :) Kul att du verkar fått så många läsare! :) Kämpa på!

    SvaraRadera