lördag 14 maj 2011

yesterday

ja igår kom man alltså inte in på bloggen... så ja får skriva idag istället...

fredagen den 13 maj var de igår och exakt en månad sedan jag la mig på operationsbordet... ett besult som ja aldrig skulle ångra för alla pengar i världen...
sedan dess har jag minskat dryga 9 kg i vikt och några cm här och var på kroppen.. självklart har newtons lagar börjat göra sig påmina men de får man bort se ifrån...

mycke i min vardag har blivit enklare sedan jag startade denna resa... en av de mest synliga och pinsamma grejerna men ack så viktig är att jag numera får runt bälterna i volvobilarna utan problem, deras bälten är mindre än övriga bilars, och ja har haft problem med att få runt dom tidigare, men nu går de bra å de känns skönt :)
de är sånna små detaljer i vardagen som andra inte tänker på men som tidigare varit stora hinder för mig...
de finns några kvar men de komme rju att försvinna allt eftersom...

igår ska ja även erkänna att ja syndiade... ja köpte mig lite gottit godis plockgodis för 10 kr....
bara de är ju en enorm skillnad, å jag åt inte enns upp allt utan de blev väl 5 godisar ungefär..
så nu har ja lite gottit i helgen... tänkte ja kund eunna mig detta var 10:onde vecka... ahaha
nä men någon gång då och då kan även en magsäcks opererad få vara mänsklig utan att förstöra sin nya livsstil...
och efter att aj pratade med min kära vän evelyn i onsdag så har jag även dragit ner på min annars dagliga piggelin...
sedan i onsdags så har d ebara blivit 1 glass...

jaja nu blev de mest drabbel... nu ska ja kroppsarbeta några timmar genom att GROV städa vårt sovrum och möblera om... sedan väntar kalas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar