fredag 21 oktober 2011

lugnets dag

idag har jag min lugna dag, en dag (iaf fram tills tre) som bara handlar om mig... om en stund skall ja ner till arenan å simma, sedan ta en låååång dusch å basta efter de...
hem käka lite lunch å sedn inte känna någon stress över skolarbete..

by-the-way med stressen, ja tror ja jämför mig för mycket med andra..
va har dom hur långt har dom kommit i livet, vi pratade om de igår ja å tobbe å bestämde oss för att stressa ner med allt vad husköp, barn, bröllop, resa osv heter, för vi hinner vi är inte ens 30 varför skall vi göra allt de nu, vi har tid på oss i livet att hinna med de, inte förhasta oss...
nu ska vi spara ordentligt innan vi ens nämner husköp, vi skall ha en mer stabil tillvaro innan vi skaffar fler barn å vi skall inte gifta oss än, de är ett nöje vi siktar på om 5 år...

nu siktar vi på att leva i nuet, att må bra å hitta oss sjäva innan vi rusar in i något nytt kapitel...
de kan bli pannkaka om man inte känner stabil fysiskt och psykiskt innan man rusar in i nya kapitel i livet...
man måste stanna upp tänka igenom å verkligen utvärdera innan man tar stora livsavgörande beslut...
theo är vår skatt, vårt allt, men han komolägligt, vi hade ingen stabil platå till honom, d ehar vi fått kämpa med, men nu har vi de, vi kan erbjuda honom allt han behöver i form av trygghet å kärlek... de materialla i form av leksaker, eget rum m.m de saknar han inte nu, han vill ändå helst lek där vi är, så ett eget rum till honom, de skulle vara mest för vår skull...

nä nu har ja fått ventilera mig lite... de känns bättre och idag är dag ett i vårt ny nya liv....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar