måndag 7 november 2011

strukturering

v.45 vilket betyder kursstart för sociapsykologi kursen... spännande, men den kändes rörig vilket betyder att ja ska knata iväg sedan till affären å införskaffa en pärm å register å sedan skall jag strukturera upp kursmaterialet så att det är enkelt att hitta...

ORDNING & REDA..... pengar på fredá...

idag har ja motionerat fram och tillbaka till tvättstugan på lillegården för att tvätta 5 maskiner...
igår kväll va de så illa att vi tvingades åka och köpa strumpor till mig å theo.
oturligt nog så gick nämligen mammas tvättmaskin sönder förra veckan å den nya dyker upp först på torsdag....
men nu har samtliga familjemedlemmar rena kläder att ta på sig... de känns skönt för som de har varit nu så har man verkligen fått ta ut de mesta ur varje plagg... vilket aj avskyr, man bör byta kläder varje dag för att hålla sig fräsch...


ikväll är de dessutom fotbolls galan... de ser jag fram emot
jag tycker nämligen otroligt bra om sport själv och dessutom anser jag att de är viktigt för vårt samhälle... de skapar gemenskap och gör att barn/ungdomar rör på sig på ett naturligtsätt... dock tycker jag mindre bra om allt våld som börjat förekomma inom sporten..
allt läktar våld på fotbolls matcher, å nu alla apfula tacklingar inom hockeyn... vart är vi på väg???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar