torsdag 1 december 2011

adventskalender...

årets "bloggthing" verkar vara en blogg adeventskalender... ja å då ska väl inte jag vara sämre då...

Dag 1 - Presentera mig själv
Dag 2 - Det som betyder mest
Dag 3 - En rolig kväll
Dag 4 - Någonting som stör mig
Dag 5 - En nytagen bild på mig & 10 faktapunkter om mig
Dag 6 - Vad är kärlek
Dag 7 - Min bästa vän
Dag 8 - Favoritplagg
Dag 9 - Favoritserien att titta på
Dag 10 - Det här saknar jag
Dag 11 - Min mobil
Dag 12 - Något som gör mig avslappnad
Dag 13 - Favoritmärke
Dag 14 - Om du fick en miljon, vad skulle du göra?
Dag 15 - Mina drömmar
Dag 16 - Det här är jag beroende utav
Dag 17 - Min julkalender i år
Dag 18 - Något jag vill ha tillbaka
Dag 19 - Min absoluta favoritlåt
Dag 20 - Någon jag vill byta liv med för en dag, & varför
Dag 21 - Det här får mig att gråta
Dag 22 - Min största rädsla
Dag 23 - Mitt julmys, & mina julförberedelse för iår
Dag 24 - Min nuvarande kärlek

Vem är jag?????

Mia heter jag, är en hälften hälften, det vill säga hälften jämtlänning å hälften västgöte.
jag är uppvuxen med mamma, pappa och lillasyster i skövde.
min pappa gick tragiskt bort i cancer 2005, så efter de består min kärnfamilj av mig, mamma och anna.
jag har en egen liten familj oxå, sambon tobias som arbetar som konsult liknande ingenjör. och lilla pluttis, alias theo, en busig snart 3 årig liten kille som förgyller varje dag med sina små upptåg. och under sommaren 2012 skall vår lilla familj utökas med en till liten knodd, de ska bli spänande att theo äntligen skall få ett syskon.
mina dagar spenderar jag med att plugga till hälsocoach på högskolan i skövde, och den tid som inte fylls med plugg fylls istället med extra jobb på en gruppbostad, ett jobb jag finner ytterst roligt :)
ja va mer kna man berätta???
jag genomför just nu mitt livs resa. jag genomförde en viktrducerande operation den 13 april 2011, vilket gör mina dagar till ett enda stort planerande, vad när och hur ska jag äta... hehe nä skämt å sido att genomföra operationen var de bästa beslut jag någonsin fattat och idag är jag nästan 50 kg lättare än för ett år sedan, detta gör att jag har mer engeri och känner ett sg av att fylla mina dagar med betydande ting att göra :)

nä nu får de vara nog.... ses imorgon igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar