måndag 19 december 2011

ingen dans på rosor

nä livet är allt ifrån en dans på rosor just nu...
samma sits som förra graviditeten nalkas, ett grymt illamående med start runt v12, sist höll de i sig till slutet, hoppas inte på de denna gången men ja vet ju iaf nu hur ja ska göra å tackla det...
sist va de ett himla exprimiterande innan ja hittade en balans, denna gången har jag blansen från början även om mornana är pain in the ass....
hur ser då min morgon ruin ut...

tobbe kommer in med blåbärsoppa å en åksjuketablett, hemligheten är att ta tabletten innan man stiger upp ur sängen, men ska helst ta tabletten å sedan ligga kvar i sängen någon timme, då funkar de allra bäst.
när man sedan går upp så intar man frukosten liggandes i soffan, å de blir inte mycke frulle, resten av blåbärsoppan i glaset å en halv knäckis...
sedan vilar man en stund till innan man går upp å stoppar i sig en halv knäckis till...
denna rutin funkar iaf för mig å den gör att dagarna blir lite lättare, mend e är ett hila pysslande för att få allt att klaffa...

idag ska ja dessutom försöka få i mig min järntablett, ihop om att ett höjt järnvärde ska gör att ja inte känne rmig så trött å hängig, de senaste dagarna har tabletten kommit upp lika snabbt som den kom ner, vilket är mindre roligt...

förresten rolig läsning för er idag :)
ja ska föröska städ alite här hemma så att vi kan f upp granen ikväll å kanske en å annan tomte :)
just de skolarbetet måste klämma sin på ett hörn oxå... pust!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar