torsdag 22 december 2011

noll julkänsla

typ 1,5 dagar kvar till självaste dopparedagen, men ja känner noll julkänsla.
kanske för att jag inte känner några dofter eller smaker eller för att jag absolut inte orkar röra ett finger.
dag två i soffan har snart gått å visst känner jag mig piggare idag, men långt ifrån bra.
hoppas på att ja ska kunna vila ordentligt imorgon oxå, trots att vi får gäster på kvällen när den årliga uppesitterkvällen infaller...
men dom har nog överseende med att ja ligger ner i soffan å kolla på bingolotto...

enda fördelen är väl att jag inte stoppar allt möjligt onyttigt i munnen nu, som de annars varit en del av innan jul och under jul alla andra år..

suck mini är hos mamma just nu å julstökar, tycker det är rättvisast mot honom att han får vara där å slippa ser sin mamma ligga halvdöd i soffan, igår va han sper orolig å satt vid mitt huvud å klappade på mig å sa allt ska bli bra, mamma snart frisk.
de är svårt för de små liven å förstå. ja minns själv att ja va super orolig varje gång mamma va sjuk. i deras ögon är vi ju super kvinnan som både jobbar å ser till att dom har de bra, klart de blir upp o ner när vi är sjuka.

men snart är d ejulafton å pigg eller inte så ska de inte påverka bubben iaf, ja ska greja dagen om de så krävs smyg vila å en massa alvedon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar