söndag 22 januari 2012

sunday bloody sunday

så då va veckans matschema skrivet...

måndag: schnizel, ris, sås, grönsaker
Tisdag: grillad köttbit, klyftpotatis, sås, grönsaker + efterrätt
onsdag: kyckling i hawaiisås, ris, grönsaker
Torsdag: korvgryta alá tobbe
fredag: kasslergratäng
lördag: kasslergratäng (rester)
Söndag: middag ihop med mamma

så ser vår matvecka ut, detta är middagarna som vi äter på kvällen, lunchen blir middagen som var dagen innan, på natten mellan tors å fre så lämnar tobbelito oss för en helg i London, så de blir en form med kasslergratäng på fredagskvällen, å troligtvis blir de både lunch å middag för mig på lördag, lunch för theo eftersom han ska sova hos sin mormor på lörkväll då mamma ska på fest :)
smidigast så :)

på tis är de lite speciellt som ni ser, lite godare mat å dessutom efterrätt... de beror på att vi firar 5 år tillsammans jag och tobbe denna dagen, så lite lyx mitt i veckan blir de, vi hade ju även lite föremys igår kväll...

mina fogar känns mycke bättre idag, men ja ska nog tänka mig för i fortsättningen å inte utsätta dom för förhårda prövningar för gisses va ont de gjorde igår...

nu ska vi strax iväg å handla å i eftermiddag blir de stellas lekland med bubben....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar