lördag 21 januari 2012

ingen är gladare än jag :)

nämnde jag igår att jag köpte mig en ny klänning... nä de glömde jag...

iaf jag köpte mig en ny klänning igår å inte vilken klänning som helst. en tubtopps klänning ifrån gina tricot i storlek L... inte ens deras största XL utan i L....
ja höll på att göra glädjevolter i affären men höll mig i skinnet, men små flinade nog konstigt när de var dax att betala, kunde inte hålla mig å utbrast till den något förvånade kasörskan "ja den är till mig, ibland måste man unna sig" hon bara stirrade på mig... jag kanske är en large nu å hon undrade nog va ja höll på med... men de va en sådan situation då tjockis mia kom fram alltid ha en ursäkt...

å idag var de dax för bad, min gamla baddräckt som jag inte använt sedan november va på tok förstor, paniken började infinna sig, men snabbt insåg jag ju att ja hade en baddräckt liggandes på lager, i vanlig storlek den oxå, ingen extra stor utan en simbaddräckt som man kan ha om man typ tävlingssimmar å de gör ju inga valrossar...
kände mig som en i baywatch idag på badet, å inte fick jag några konstiga blickar heller, jag var som alla andra, jag var inte den där jätten som accepterades...

svårt att förklara när man inte upplevt de tidigare, men att slippa känna sig som två är en enorm lättnad, å nu känner jag mig så glad å nöjd med mitt beslut, theo slipper skämmas för mig...

men dock infann sig foglossningen från helvetet efter några timmars bad å simmande, så ja vet inte mina planer på simmning någon eller några gånger i veckan, får nog läggas på is någon vecka så jag kan vila å hoppas på att denna värk ger med sig...

nu ska ja lördagsmysa med tobbis...

2 kommentarer:

  1. va roligt men du är nog ingen large ännu, beror nog lite på tyg o form. lycka till=)

    SvaraRadera
  2. Man är väl en large om man köper large. LYCKAA TILL DU ÄR GRYM!

    SvaraRadera