måndag 9 januari 2012

"vanlig" måndag

vanlig måndag igen...
tobbe har åkt iväg till jobbbet, å nu dröjer det väl igen tills han blir lång ledig, så helgerna blir värdefulla nu, men de gillas, de gör att tiden flyger iväg och vi får värme och sommar å dessutom väntar vi ju å något gott...

theobus va uppe redan 06,00 idag redo att gå till dagis å åka pulka med bästa vännen måns...
han lär vara lyrisk när ja hämtar honom sedan.. dessutom har han vuxit i sin snygga "häggenås mössa" så den fick följa med idag oxå :)
dock hände en konstig sak i natt vid 01,37 theo vaknar å är super ledsen, vi går upp å han är arg å ledsen för att han just då INTE FICK kolla på star wars, normalt att en 3 åring vaknar å är sur över nått sådant mitt i natten???
beroendet startar tidigt, tack käre smabo fr att du presenterade vår son för "nördarnas värld"

vad gör jag då denna underbara måndag???
gissa, pluggar, aaa de borde jag, men tyvärr sviker plugg motivationen å istället surfar jag runt å gör mest ingenting... ja hoppas att motivationen ska komma en liten sväng idag iaf så att ja inte är helt chanslös på onsdag....

funderade på en promenix i solens glans å med härligt knastrande snö under dojjorna, men icke solen verkar ha fått något bättre för sig, men helt omöjligt är de inte ändå att ja knallar ut en sväng, rensa tankarna å fylla lungorna med friskt syre så att gasutbytet i alveolerna når sitt maximum...

nattens lärdom är iaf..... de är skilnad på billiga och DYRA påslakanset.... efter detta kommer ja nog lägga mer pengar på kvalitet i sängen, en belöning till mig själv för min grymma resa istället för massa god mat å annat sånt som förra va belöningen... mer vardagslyx helt enkelt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar