tisdag 10 januari 2012

måste tipsa..

ja ska tipsa er om en riktig myspys blogg...
det är en tjej som heter sara som skriver, vi gick i samma klass under gymnasiet, å av en slump halkade jag in på hennes blogg för ett tag sedan.
ni förstår säker snart varför jag fortsatt att läsa...
Sara skriver otroligt bra å dessutom är hon en sjuhelskotta till fotograf, gisses kan man annat än älska hennes bilder på lilla buskillen (hennes son)
hon lyckas fånga alla de där ögonblicken som vilken förälder som helst skulle döda för att få på bild...

aaa ni måste bara kika in, de gör en alldeles varm i hjärtat....



nu är de strax lunch dax flygande jakob från gårdagen står i min matlåda i kylen å väntar på uppvärmning å efter de blir de att läsa igenom en sammanfattning till å sedan vidare utveckla ett par saker...
idag rusar tiden verkligen iväg, så ycke mer än så lär jag inte hinna innan pluttis ska hämtas...

ikväll ska vi äta min favvorätt, så ni förstår att jag är glad...
ok ja har en konstig smak när de gäller min favvorätt men ja har alltid älskar denna maten..
tonfisk, spenatstuvning och kokta ägg, vi ska även ha potatis till...
ååå de är sååå underbart gott, tobbe och theo är inte lika förtjusta men de måste lära sig för jisses va nyttig maten är..
funderar på att skippa spenatstuvningen till lilleman å göra en annan sås till honom för han har ätit väldigt dåligt nu i någon vecka både hemma och på dagis, inget har riktigt smakat honom, de syns på honom oxå att han gått ner ett par hekto, så de känns viktigt att han får i sig mat nu, å fisk älskar han men spenat är de si och så med...
well well de återstår att se, får ju se om han käkat på dagis idag oxå dom skulle få fiskpanetter och potmos något han vanligtvis älskar...

nå väl slut pladdrat om mat...

vi har förresten ett underbart snö landskap ute, synd bara att de kom några veckor försent, tänk om de varit så här fint över julen vilka julkänslor man hade fått då :)

1 kommentar: