fredag 17 februari 2012

fredag...

uppe tidigt, på grund av överdrivet mycket trötthet denna graviditet så är jag sällan uppe innan 10. men idag är lilleman hemma från dagis då vi ska på äventyr, så morgonen började redan 06,30, men vi låg och drog oss till 8 i sängen med en film.
nu fixas det frulle medans jag spanar ut över billingebacken som lyser upp med hjälp av solen.
det ser ut att bli en härlig vinterdag, vilket är kul för alla sportlovsbarn som är lediga denna vecka.

optimismen flödar...

upptäckte att vårt kylskåp gapade läskigt tomt, men lilleman får iaf havregrynsgröt till frulle medans jag får nöja mig med 2 knäckisar, hade spetsat in mig på äggröra, men det finns varken ägg, kalkon eller pärltomater, så min mysfrulle dog rätt snabbt.

sitter och velar om hurvida vi ska ha flygande jakob eller tacosallad till fredagsmysmiddag ikväll.... ja är sugen på jakob medans jag gissar på att tobbe vill ha tacosalladen...
theo äter nog vilket som, han är nämligen inte särskilt förtjust i något av alternativen, men så länge han får fredagsbjörnar efter maten så lär han äta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar