tisdag 7 februari 2012

tisdag

tisdag idag och redan en vecka som 27 åring, de är sjukt tiden bara flyger iväg :)

sitter just nu å mumsar i mig min lunch, lax i citronsås, de smakar ljuvligt. har haft en riktig slö morgon, kollat på 2 avsnitt av kanal5 serie "tunnelbanan" väldigt intressant inte minst med tanke på att systeryster jobbar som ordningsvakt.
vet att hon har varit i "bråk" med en person som var stökig förra sommaren, kul nu å se hur ett sådant omhändertagande kan gå till...

strax ska jag bege mig ut i kylan, skall bort å tvätta av bilen, den är inte mörkblå längre utan vit efter allt salt de har på vägarna i gbg området.
efter detta skall jag flänga ut till Kärnsjukhuset med lilleman som ska gå på kontroll av sin hörsel.
ska bli spännande för de hade fått en ny utrustning att mäta med som skulle vara mer exakt...
så ska bli spännand eå se om han går i mammas fotspår, jag va ju ett riktigt öronbarn.
hoppas han slipper de för de innebär en hel del påfrstningar.


en liten rolig sak som ja kom på igår, theo är ju rätt kräsen just nu med vad hans toppar i munnen, precis som alla andra 3 åringar antar jag. iaf vill man vara säker på att han ska äta, då ska man ge favvorätten, det är varken hamburgare, köttfärsås eller köttbullar, utan lax.
han fullkomligt älskar den fisken, igår åt han en halv laxfilé själv å ville efter detta ha mera...
roligt när de är sådant mat som är favvisen...

dagens mat:

frulle: 2 knäckisar med ost + äppeljuice
lunch: lax i citronsås m ris
mellis: en korv m bröd
middag: kotlett, potatis, sås,grönisar

känns som en bra matdag trots allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar