måndag 6 februari 2012

måndag :)

God morgon/middag kära läsare..
idag är en bra dag trots en mindre bra start (läs illamående) jag har börjat flyttpacka så smått här hemma, är av filosofin bättre ta liiite åt gången å långsamt än att ta allt i sista minuten. ok kanske inte helt ärligt ja packar ur två lådor i en byrå där vi har påslakan, detta för att kunna använda lådorna till theos strumpor och kalsonger som inte längre får plats i hans vanliga lådor.

strax ska ja stoppa i mig lite lunch, frågan är bara vad? fanns inga matlådor i frysen å inget lätttilllagat, hum, svårt då, men tror ja såg lite tonfisk, detta i kombo med en äggröra kan ju bli en bra lunch idag...
ska ju vara hos läkaren om en timme för att ta ett beslut om min förlossning. spännande och jag är såå nervös för jag vill verkligen ha ett planerat snitt på grund av omständigheter som skedde då jag födde theo.
så nu får vi hålla tummarna.

senare idag blir de godismiddag å veckohandling, vi ska även beställa smörgåstårtor tills på lördag. mini killen fyller ju 3 år i veckan :)


dagens middag: ungskokt lax, cirtonsås fast idag blir det ris till :) bilden är ifrån en annan middag tobbes tallrik då hungriga mia redan hade hunnit sabba sin tallrik så den va inte så bildskön :)
för tobbes del så har vi dragit ner på kolhydraterna istället för hans sedvanliga 4 potatisar så tar vi alltid två å kompencerar med grönsaker till.
de har funkat bra å när d ekommer till ris så använder vi boil in bagpåsarna, en påse där räcker till middag för mig, tobbe, theo å dessuto matlåda till mig och tobbe dagen där på, trots att de står 2 portione rpå påsarna, men begränsar man sig på detta sätt så har man tjänat en hel del i jakten på kilona,

ett annat tips är att ta på mindre tallrikar då lurar man ögat vilket är väldigt effektivt då äter man mindre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar