tisdag 6 mars 2012

dagens mat


Frukost 7,00: 1 knäckis 100% fullkorn, 16% kostfibrer med smör och ost

Frukost/mellis 10,00: 1 ägg uppvispat med 1 msk vatten stekt ihop med 1/a del av en minutbiff, 1 glas kallt vatten

Lunch 12.30: 1/5 minutbiff med 1 msk coscos, rydbergs kalla beasås, 3 pärltomater, 1 glas kallt vatten

mellis 15.30: 2 knäckis 100% fullkorn, 16% kostfibrer med smör och ost, 1 dl pepsi max

Middag17,30: korvstoganoff gjord på grädde, tomatpuré, korv 82% kötthalt och lök ihop med frysta sommargrönsaker, 1 glas kallt vatten

Kvällsmål 20,30: 1 knäckis 100% fullkorn, 16% kostfibrer med makrill i tomatsås, ett glas pepsi max, eventuellt 1/5 skivat päron


så nu fick ni en mer exakt bild av min mat idag, jag känner mig stark i maten, pratade lite med en vän i förmiddags å hon gav mig styrka, jag känner mig glad att jag tagit beslutet att inte stoppa i mig allt jag ser bara för att jag har en liten i magen, många ser graviditeten som en tid i livet då man kan äta ohämmat utan att få dåligt samvete, men man bygger upp ett mönster under de 9 månaderna, ett matmönster som är svårt att bara lägga av med när barnet är fött.
tro mig jag vet vad jag talar om, denna gången är jag lycklig över att ha kunskapen, redskapen och framför allt motivationen att ha kontroll.
jag kände att kontrollen gled ifrån mig sakta men nu är den i mitt grepp igen.

dessutom kan jag stoltsera med en promenix på 30 minuter oxå....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar