onsdag 4 april 2012

första dagen..

idag är första dagen i nya super livet... vanlig vardag igen, tobbe är på jobbet och mini på dagis, själv ska jag snarast sätta mig i vårt nya kontor och ta tag i allt vad skolarbete heter, det har blivit väldigt lidande under denna flytt, så jag har inga stora förhoppningar inför nästa veckas tenta...

mini sov första natten i eget rum i sin nya säng, lite gnäll har vi hört så vi har fått gå upp och stoppa om, men sovit har han gjort hela natten utan att komma till oss, det känns lovande...

man kan säga att vi iaf vet vad vi gör på kvällarna nu ett tag framöver, för vi har långt ifrån kommit i ordning, dessutom är inte allt tömt ur den andra lägenheten än, vi vill få bort lite här först innan vi hämtar hit de sista grejerna...mycke motion i form av styrketräning... vi glömde väga oss i morse, så de får bli imorgon en dag senare....

en ny grej som kommit in i vårt liv i och med flytten är att vi inte längre har två bilar att tillgå... detta har vi löst genom att tobbe tar bilen på morgonen och kör theo till föris, jag får mig en promenad varje dag då ja ska gå bort till tobbes jobb och hämta bilen å sedan hämta theo på föris... tobbe få sig sedan en promenix hem från jobbet...
de blir ingen lång bit, drygt 1 km, men de är bättre än inget.... tror den lösningen kommer funka bra då theo än så länge går på föris på andra sidan stan... senare kommer han förhoppningsvis gå närmare och då ska tobbe cyckla med honom på morgonen å jag gå med bebis och vagnen och hämta honom... mindre bil mindre kostnader blir det då... och framför allt mer motion... love it :)

efter påskhelgen ska tobbe börja med en kickstart med soppor för att få fart lite på sin viktminskning, han vill gå ner 10 kg till sommaren, de ska vi greja... detta betyder mer fokus på maten i vårt hem igen, å det kna ju vara bra speciellt som ja om ett par veckor ska på 1 års kontroll efter min operation... kan vara kul å ha en hyfsad siffra trots grav att visa upp, kna jag ligga under 112 så är jag nöjd :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar