tisdag 24 april 2012

inse och tänka...

idag tänker jag mycket, främst på pappa och hur det hade varit om han funnit kvar hos oss... hur han hade tyckt om att ha (snart) två så killar fulla med bus hos sig, förmodligen hade han älskat dom och skämt bort dom upp över öronen...
vi hade inte heller haft den besltsångesten vi har över bil, för hade pappa levt så hade han fixat detta.
ja de är många gånger man gläds åt de som finns runt en, men jag kan lika ofta bli förbannad på de som inte uppskattar sina föräldrar, jag har oxå varit ung och dum men jag har alltid känt mig trygg med mamma och pappa, nu känner jag mig trygg hos mamma men jag vet samtidigt hur jäkla lätt jorden kan rubbas och allt ryckas undan....

läste en blogg för någon vecka sedan om en tjej som under en kort liv i sitt liv förlorade båda sina föräldrar... grät som en hackspett och insåg hur lätt jag skulle kunna hamna i samma sits, livet är så oförutsägbart.
i samma veva så följer jag en blogg där en ung mamma som har en dotter på 4 månader, beskriver sin kamp emot akut leukemi (cancer)
de är hemskt, skall hon ryckas bort från sin dotter, skall dottern trygghet raseras redan innan hon förstår vad det innebär.
i de stunderna vill jag bara krama och pussa på theo, berätta för honom hur mycket han betyder för man vet aldrig en dag kan jag försvinna...

livet är skört....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar