onsdag 25 april 2012

studier..

Där ser man, nytt utseende, frågan är då hur inläggen ser ut sedan :P

sitter just nu å sammanfattar 5 vetenskapliga artiklar inom området fysisk aktivitet. man lär sig mycket, bland annat visar en studie att medelålders överviktiga kvinnor är mer benägna att röra på sig om de har en stegräknare och ett dagligt mål på 10 000 steg, snarare än om de har ett mål att promenera 30 minuter per dag.
de ni... kanske nått ni inte hade koll på tidigare :)

i allmänhet visar studier på att just stegräknare ger en bättre effekt när de kommer till fysisk aktivitet, folk som ser ett resultat blir mer motiverade att fortsätta och slå sina "steg" vilket gör att de även ökar sin fysiska aktivitet stegvis...

så är de...
idag få vi även vår nya fina duschvägg in monterad vilket har resulterat i att jag sitter där jag sitter framför en dator, de har nämligen blockerat min dörr ut ifrån kontoret...men just nu är de på "frukost" så jag kanske skulle hoppa hinderbana ut i köket å hälla upp något drickbart å ta med mig tillbaka hit, just in case..

tobbis har även vägt sig idag, aa jag oxå, men hos mig händer de inte mycke, eller jo ja hade minskat 0,5 kg sedan förra veckan å tobbis resultat låg på -1,1 kg, så totalt 5 kg för honom nu på dryga 2 veckor, vilket jag tycker är grymt i programmet "älskling du har blivit en tjockis" vinner paret 100 000 kr om de går ne r15 kg på 7 veckor, de ska vi slå, bara att veta att vi kan göra detta ger en sporre :)
dessutom la jag igår upp ett matschema till min första riktiga coachingperson, 2 veckors schema som hons ka följa till punkt och pricka, kost och motion, sedans kall vi utvärdera hur det gått och hur hon tycker att det känns. spännande :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar