fredag 25 maj 2012

full rulle...

ja just nu passerar mitt liv förbi i 200 km/h...
efter helgen kan jag tagga ner lite och efter torsdag nästa vecka skall jag tagga ner ännu mer...
vet knappt vilken vecka jag är gravid i, men 34 tror jag byter strax till 35... shitt första graviditeten hade man stenkoll, exakt vecka och dag, nu får man tänka efter, allt är så annorlunda... inte att mina längtar mindre, utan för att livet runt omkring kräver mer...
jag kan inte stanna upp och låtsas sväva på små moln, theo kräver sin del... han behöver extra mys nu, och delaktighet...
vi pratar ofta och mycket om bebisen och han kommer alltid varje morgon och vill krama bebisen... sedan att han tror att det kommer ut en full fjädrad lekkamrat direkt är en annan femma..

nästa vecka är terminens sista tenta, samma dag som sambon fyller 30, så den dagen blir fulltecknad massa tårta (gratis) när an fyller jämt vill visst alla butiker i den närmast omgivningen uppmärksamma detta, så vi har typ 5 kuponger med gratis tårtor av olika slag, så de är ju bra... tårtkalas nästa tors med andra ord :)

vädret, vilket väder, an vill så gärna vara ute för man vet aldrig dte kan regna resten av sommaren, vilket jag verkligen hoppas inte är fallet, då blir det jobbigt att avra hemma 6 veckor hela familjen om det är skit väder... en vi har ju en hel del aktiviteter inplanerade och massa små gulliga resor...

en annan sak som händer...
min lilla älskade megane är såld.. min gröna lilla pärla, bilen jag fick av min pappa när jag tog körkort och som varit med om så mycket... nostalgi, nu är den ericas att finna minnen i. jag kan ju hälsa på den eftersom det är tobbes kusin som köpt bilen, vi har bara tillgång till en parkering just nu så de var smidigast och billigare att göra oss av med en bil...

måste avreagera mig lite oxå...
vi var på dagisfest igår, theo började små bråka med en kille (de va i samma ålder och storlek) då kommer en äldre kille och tar nacksving på theo och slänger ner honom i sanden med ansiktet före var på jag springer dit å skäller ut killen efter noter... då kommer en mamma fram och säger det var inte hans fel... jag bara jo så gör man inte man skall inte gå på mindre, jo de ska man svarar hon...
ååå va vilken irriterande kärring är min åsikt hade det inte varit barn där då hade horonerna fått sväva iväg... de roliga var att det var inte ens hennes son, utan hennes son var killen som theo bråkade med... å om det sa jag inget för de var inget allvarligt och ingen av dom tog mer skada än någon annan... men när en stor kille i dubbla storleken slänger ner min son i sanden med ansiktet före där går gränsen...

nä dax att göra sig i ordning för dagens to-do

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar