söndag 27 maj 2012

så lyckat det blev...

nu kan jag äntligen skriva det här i bloggen.. anledningen till min stress de senaste veckorna...
sambon fyller nämligen 30 år nu på torsdag, och då han tidigare nämnt att han aldrig haft ett ordentligt firande så påbörjade jag naturligtvis planerna med en överraskningsfest...

i lördags (läs igår) gick denna sådelses av stapeln...
55 vänner, bekanta och släktingar hade i hemlighet bjudits in till en bygdegård, 17.00 var de på plats och runt 17.30 stapplade tobbe in genom dörren med tankarna på att han skulle hjälpa min faster med en datagrej då hon skulle ha visning i bygdegården...
när han kom innanför dörren ställde sig alla upp och sjöng jag må han leva...
sentimental som jag är så föll naturligtvis en och annan tår av lycka över hur glad tobbis blev :)

under kvällen bjöds det på lekar, god mat, allsång, tal och lite sånginsatser av allas vår käre Glenn...
tårta och kafe hanns oxå med trots att strömmen gick och vi inte hittade säkringen... klockrent..
kvällen blev ung oc vi hann hem och se slutet på eurovision, toppen bra bästa kombon av två världar...

idag har vi firat morsdag...
jag fick pengar och en bikiniöverdel av min son... toppen bra pengarna är öronärkta till något fint sommarplagg :)
vi åt mumsig lunch hos min mamma riktig sommarmat, burkskinka och färskpotatis, de riktigt smälte i munnen :) därefter gick vi några hus bort till theos dagiskompis som hade bjudit in till kalas, även vi föräldrar fick stanna och fira med tårta... riktigt roligt och fiskdamm var ordnat oxå :)
därefter väntade den sedvanliga morsdagsfikan hos min farmor...
efter detta åkte vi till hjo för att fira tobbes mamma men hon var inte där..så vi tog en glass i hamnen innan vi åkte tillbaka till min mamma och avslutade kvällen med att äta upp resterna efter gårdagens exotiska planka.... super gottit som vanligt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar