tisdag 8 maj 2012

laddar...

huvva... jag laddar upp för att ta mod till mig att knalla bort till försäkringskassans kontor här i stan då jag förstår noll av de jäkla papprena man ska fylla i...
att vara studerande och jobba extra är inte de optimala om man ska söka föräldrapenning...
nu går de tillbaka å kollar att jag "säkrat" min inkomst sedan jag var fast anställd vilket jag har, aaa massa krångel...
men tänkte ta mig dit med alla mina papper och få hjälp av en fysisk person och inte bara en stressad röst i telefonen..
önska mig lycka till!!!

sedan blir det MVC

dessutom tänkte jag hinna med att få in vårt nytvättade berg i badrummet, börjar bli jobbigt å rota runt där varje dag för att få några trasor på kroppen..

theo var förövrigt väldigt gullig i morse fast på ett frustrerande sätt...
han tokvägrade att gå till dagis om han inte fick ha sina kalsonger på huvudet... lugna tobbe vann den striden men de tog 15 min extra att få på honom kläder...

kna även rekomendera korvstroganoffen vi åt igår, jag är såååå trött på falukorv så vi köpte chorizo istllet, hittade en med 95% kötthalt å den va toppen god, lite stark så lilleman blev skeptisk, men för vuxna de va perfekt i en noff :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar