tisdag 22 maj 2012

ser ut att bli...

ja ska man bara titta ut genom fönstret så ser det ut att bli ytterligare en strålande dag...
wiiihoo kul för mig då att jag ska infinna mig på skolan runt 10 och sedan sitta där tills tre tiden...
i vanliga fall när jag hämtat theo och det är fint väder så är vi ute tills pappa kommer men idag blir det snabbt hem och laga mat för 17.40 skall tobbes syster hämtas upp på stationen och sedan skall vi åka till hjo och ljusparty...
så idag blir det inte mycke njuta av vädret...

jag njuter av annat, bland annat en blöjfri son... 1,5 vecka har han sovit utan blöja på natten en natt hade han kissat ner sig vilket är helt ok, man kan ju inte vara elit första gången... men de går toppen helt klart överförväntan överhuvudtaget de där med att vänja av honom från blöjan... sällan några olyckor vilket jag uppskattar och peppar peppar aldrig har olyckorna varit av de brunaslaget....
i natt provade vi att köra utan napp, jag sa att jag glömde den på dagis, han köpte det men skrek ändå i 30 min i hopp om att vi kanske skulle plocka fram en magisk tutte, men när det inte funkade så valde han att somna, han vet vid de här laget att lilla och skrika det funkar varken på mamma eller pappa, vi hör på skriket om det är nödvändigt att vi kommer eller ej är de bara trots eller ilska då ignorerar vi honom, de är jobbigt men effektivt, jag har nog svårast med ignoreringen, speciellt när han försiktikt piper in ´mamma´

jaja så är det, nu intas dagens viktigaste mål, frukosten... knäckis med ost och apelsin juice, ni har hört den förut...
sedan skall jag sätta mig nu idag och ägna dagen åt studier, forskning, rekommendationer m.m om fysisk aktivitet... får se vad man hittar för smaskig info :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar