söndag 13 maj 2012

spinky

jag är glad... trallala...
min lillasyster har gått ner lite i vikt vilket gjorde att hon igår rensade ur sin garderob på för stora kläder, två säckar skickades över till mig med kläder i lagom storlek till hösten, de va bara att välja och vraka...
plockade åt mig 8 par byxor och 15 talet tröjor, linnen och skjortor...
allt i super skick eftersom anna är så noga med sina kläder...
sånt blir man glad över, för jag har fortfarande inte fattat att jag gått ner så mycke... beställde en klänning från ellos, tog storlek 50, tyckte att det är nog lagom, men de va på tok för stor, så kläderna i 44-46 blir nog bra i höst, de mesta passade nu men satt en aning tight över magen, konstigt va???

så är de...
en i vår familj som inte har problem med att lägga på sig vikt är sonen, som för tillfället oroar mig lite då han verkar gå på en sträng lågkolhydatrsdiet utan att vara medveten om vad de innebär...
med andra ord theo vägrar äta tillbehör till sin mat, utan som till middag igår ville han bara ha kyckling och majs, och till frukost idag blev det ett ägg och en skål färska blåbär, jag försökte lira i honom en risifrutti men då valde han ett ägg till istället...
suck va gör man?? vet att de är en fas, men sommaren är ju på G och folk brukar reagera på hans magra kropp när han är på stranden, han har absolut NOLL hull eller extra fett... lite borde han lägga på sig anser jag 2-3 kg vore hälsosamt och då skulle han närma sig sin viktkategori, de är ju knappast bättre nu när han vuxit iväg på längden heller...
eftersom jag altid haft lätt för att lägga på mig, så känner jag att kunskapen är bristfällig på de andra området nämligen att få honom att öka lite...
ska nog rådfråga mig runt lite för att s eom man kan hitta något bra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar