tisdag 15 maj 2012

stora lilla killen...

igår mitt under min föreläsning ringer min telefon, DAGIS...
ni som följt här ett tag vet nog om att jag får kalla kårar varje gång jag ser "förskolan smultronet" på min display... har man fått så många samtal om olyckor så gillar man inte de orden...
nu va de ingen olycka som tur var och ingen sjukdom...
nä dom ringde runt för att påminna om att barnen under morgondagen (läs) idag skulle på utflyckt till aspö för att avsluta sitt temaarbete om bondgården..

jippi matsäck sa ni... jag gick i skolan till 17 igår å direkt när tobbe och theo blivit hämtade skulle vi få främmat, vi fick ringa daniel å be honom vänta lite så vi kunde svänga in på coop och införskaffa en väska till theo i rätt storlek och ett sittunderlag, ja å fika såklart..
haha panik man får när man inser att vi inte har en väska... men vi hittade en, å tackar gud för att vi inte hade en tjej just då för inne på coop fanns 3 barnväskor kvar alla svarta med bilar på, halva priset var de oxå, så lite tur hade vi :)
lilleman valde sin matsäck själv, en tropisk smoothie, tunnbröd med ost och en banan... nopp inga kex hr inte...

i morse när man vandrade iväg smälte mitt mammahjärta, så stor han blivit nu när han sak på utflyckt...

idag ska jag påbörja översättningsarbetet inför tentan...
ska sammanfatta texten i den engelska boken på svenska så att jag lättare kan förstå när de riktiga riktiga tentaplugget drar igång nästa vecka...

1 kommentar:

  1. Varför skulle inte en tjej kunna ha en sån väska?

    SvaraRadera