onsdag 16 maj 2012

MVC besök igår

ja igår var jag ju på min extra kontroll från förra veckan då magen inte hade vuxit som den skulle..
1 cm hade den vuxit till denna veckan, hon sa att de var bra men vile ha en koll till nästa vecka igen...
så innan Maj är över nu har jag 3 inplanerade besök på MVC 23,28,30 maj... dom har stenkoll då.. fast ett är för att träffa en läkare...
men de känns bra... jag försöker pilla i mig så mycke jag bara kan, försöker tugga långsammare för att få i en större mängd mat vid varje måltid, ibland ligger jag ner å äter för jag upplever att de är lättare att få i sig extra mat då...
ja jag kämpar för glatta livet för att tillgodose mina och bebbens matbehov..
å de va tydligen bra om jag gick upp och åt på natten som jag fått göra någon gång... huvva de strider mot hela min natur egentligen...

annars är jag mest less nu, fogarna gör så ont så ont, varje kväll vet jag inte om jag vill ligga, sitta eller stå för de gör ont oavsett... mannen masserar och masserar och duschen går varm, de är vid dessa tillfällen jag saknar badkar.. men det är snart över, sista tiden kommer gå fort, vi har många aktiviteter inplanerade vilket är skönt för de får tiden att flyta på... även om jag bävar för allt ur smärtsynpunkt... men jag är wounderwomen, jag klarar de mesta och gnäller sedan hemma där ingen ser... aa lite här oxå då :)

nu ska jag strax ta tag i en del pluggande, sedan skall jag försöka mig på att påbörja en städning här hemma...dammtork aiaf så får tobbis ta dammsugningen när han slutar...
det är proppen dag oxå, mamma skule följa med å titta på lilleman, vilket han är sjukt stolt över :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar