onsdag 2 maj 2012

taggad...

igår droppade en vän bara som hastigast en kommentar om att man borde starta upp någon form av fotbollslek för barn som älskar fotboll och sport men är för små för vanligt föreningsliv...
typ våra två små killar..
jag grubblade på detta hela dagen å även i natt å "fan" de är ju en bra idé...
barn ska röra på sig mycket, och de är sunt för dom att skolas in i laganda redan när de är små, de lär sig ta hänsyn, vis respekt samt binder gemenskap.... de skolas även in i vikten av rörelse av kroppen

vi borde starta upp något ideellt... bara för skojs skull men att man ändå vet att typ varje söndag vid 11 så finns chansen att träffa andra barn som oxå intresserar sig för lagsport och vill ha kul :)

en bra yta och ett intresse underlag är allt som fattas typ :)




så nu vet ni dessa tankar...
nu är min frulle precis nedkommen till magen och jag är redo att sätta igång med dagens plugg...
först ut är resultat skrivning sedan väntar en uppföljningschatt och efter de finns de nog inte så mycke mer tid över än att det är dax att dra sig mot jobbet och dagens jobbpass 12-21.... att vädret visar sig från sin bästa sida med uppemot 20 grader får jag bara se genom fönstret och till och från bilen...
men så kan de va... hoppas de är någolunda även imorgon då är lilleman ledig från dagis, han ska dock vara hos mamma medans jag har skola men efter de hoppas både mamma och lilleman att vädret är bra så vi kna vara ute :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar