lördag 19 maj 2012

uppe med tuppen...

här sitter jag sedan en timme tillbaka.. jag har hunnit redigera ett skolarbete och skriva in nästan en sida ur en bok i googel translate, japp ni ser rätt, de är så här i skolan under högstadiet och gymnasiet hade jag sååå mycke annat roligt för mig att jag struntade i vissa ämnen där ibland engelska, men eftersom jag har lätt för mig att lära in så kunde jag hanka mig fram till ett g i både engelska A och B, men de är ju bara betyg och inga i mitt fall ordentliga riktmärken när de kommer till de engelska språket... fråga min sambo som ligger dubbelvikt när jag läser högt för honom ur en engelska bok...
de språket som kommer ur min mun då är ungefär lika begripligt som theos svenska nu... man förstår om man anstränger sig :)

men så är de... jag sammarbeta med ett par skolkompisar, vi översätter och sammanfattar ett par kapitel var i den super tråkiga engelska kurslitteraturen, det är därför jag anstränger mig så, annars hade jag nog tagit boken gått till mamma och bett henne läsa högt ur den för mig för jag förstår det engelska språket hyfsat när någon pratar men just skrift och mitt eget tal är så där...
funderar faktiskt på att göra så med nästa kapite om hon hjälper mig förstå så kan jag skriva en sammanfattning :)

igår var vi som kanske tidigare nämt på ullared... massa fina fynd fick vi med oss hem, bland annat:
*ett babygym till bebbe
*kläder till bebbe
*nappflaskor, nappar, ett gosedjur
*två snuttefiltar
*nya mjukis byxor till theo (8 par)
*kalsonger till theo
*en UV dräkt till theo
*en ny pool och nya simmkuddar till theo
*en utklädnadsdräkt inför dagis maskeraden på tosdag
*det viktigaste av allt ett PARAPLY (iaf om man frågar theo)
*en båtbana, 2 transformers
* var sin film till mig och tobbe
*nya kalsonger och strumpor till tobbe
*nya strumpor till mig + ett par mjukisbyxor
*och mycke annat små plock..

en lyckad dag, ett tomt konto och ett kvitto långt som halva theo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar