måndag 18 juni 2012

tar tag i där jag lämnade det...

nu är det slut på det ljuva livet som frossande gravid...
fick en ordentlig motivation när jag ställde mig på vågen i morse för första gången sedan Levi kom till oss...
vägde 114 dagarna innan förlossningen å eftersom han inte var speciellt tung så trodde jag väl att vikten kunde landa på runt 110 när han väl kom ut men hoppades på ett resultat ner mot 108 för att få ett bra utgångsläge inför fortsättningen...

trummvirvel... höll på att ramla av vågen när jag såg siffrorna på den... 105.1
förstår ni 5.1 kg kvar bara till mitt eget drömål, naturligtvis är normalvikt något jag eftersträvar.. men under 100 har ju alltid kännts så avlägset, som en dröm å nu är den snart sann...

nu till en början innan motionen kan komma igång ordentligt är det fokus på intaget som är det primära...
försöka att minimera intaget av de söta och ha bra och balanserande måltider..
idag blir det tex följande i matväg.

frukost: äggröra, kyckling, tomat
lunch: köttfärsås, dinkelpasta, rivna morötter
mellis: fruktsallad
middag: köttsoppa med finn chrisp
kvällsmat: 2 finn chrisp och ett glas cola till fotbollen

ska försöka komma ut på en mindre promenad oxå, dels så theo får röra på sig lite och för att jag ska röra på mig lite...
hoppas på ett litet uppehåll om en stund..

måste även iväg till maxi en sväng tänkte locka med syster dit... vi har glömt allt vad pyjamasar heter till vårt minsta tillskott, de minsta vi har är 56 och de känns lite tältaktigt då han drar 40 i storlek just nu :)

"mamma kan jag få ett sånt? (grönt äpple)"
jag: " du åt ju precis en frukt"
"aa men jag har inte fått ett grönt äpple"
jag: "ok en en banan, ett päron och en persika har du ju ätit räcker inte det+"
"nä man måste äta av alla"

suck... de är väl bra att de äter frukt men 4 frukter innan lunch???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar