söndag 17 juni 2012

slinker in snabbt...

en snabbis uppdate..
ja ni kanske förstår att något skett då jag inte hittat hit på ett par dagar...

yesbox förra söndagen drabbades jag av magsjuka med sjuka magkniper som kom med 10 minuters mellanrum... måndag eftermiddag åkte jag in till förlossningen för att kolla så dessa inte var värkar...
men det var de ju, men inga som skulle sätta igång förlossningen var beskedet då... lagom till sverige matchen åkte jag hem, de sa att de skulle avta och hjälpa med lite alvedon... pytsan vid tolv höll jag på att dö... varvade duschen med balkongen å klagande hos tobbe som försökte sova...
vid två tog jag bilen och åkte till förlossningen för att få något att sova på å lite smärtstillande...
döm då om min förvåning, jag hade under dessa timmar öppnat mig 3 cm och hade fullt utplånad livmodertapp eller vad det nu heter... de va bara att stanna kvar och så skulle dom försöka stoppa värkarna... fick massa bricanyl som skulle stanna av förlossningen... jodå den funkade värkarna fanns kvar men de var svaga...
därför blev barnorskan super paff när hon kom in vid 5 och jag hade öppnat mig ytterligare 2 cm...
vid åtta döck tobbe upp efter att han hade fått jaga skiten ur någon som kunde passa theo...

trots planerat snitt så ville vi ge en avnlig förlossning chansen denna gången eftersom det gått så smidigt hitills... de fortlöpte sidigt tills det värkstimulerande droppet sattes in... då blev det panik... tobbe hade varit och ätit och kom in och såg på monitoren att hjärtljuden fladdrade upp och ner hejvilt ( hade vart super stabila innan) helt plödsligt sa barnmorskan "går de inte upp inom en minut då springe rvi då sövs du å bebisen är ute inom 5 min....
paff,aaaaa ja börja gråta hysteriskt så skulle det ju inte gå.. och med massa syrgas, bricanyl å annat så lyckades de få upp hjärtljuden såpass att det blev snitt men inte ett urakutsnitt...

13.26 den 12/6- föddes vår lilla LEVI
2255 gram och 47 cm


så nu vet ni vad jag pysslat med... en bättre uppdatering kommer.. då ska jag fixa bilder oxå så ni får se vår nya guldklimp....

3 kommentarer:

  1. Grattis! Visst e livet härligt i all sin oförutbarsäghet, eller nåt, hehe. Skönt att allt gick bra för er. Ta hand om er.
    Malin
    malinsresa.bloggplatsen.se

    SvaraRadera
  2. Grattis till nytillskottet. :)

    SvaraRadera
  3. GRATTIS till nye familjemedlemmen

    SvaraRadera